Instagram @sarkkuk

perjantai 21. helmikuuta 2014

Kehonkoostumus ja puolen vuoden tulokset

Joku saattanee muistaa, että kävin loppukesästä elämäni ensimmäisessä kehonkoostumusmittauksessa. Päivä oli tarkasti ottaen 24.8. Tuolloin ajatuksena oli, että ois mukava käydä ottamassa uusia mittauksia n. 3 kk jälkeen/ennen joulua, mutta sopivaa tilaisuutta ei vaan tullut vastaan. Voitte uskoa, miten riemastuin, kun tuttava FB:ssä vinkkasi ja linkkasi Oulussa suoritettavissa terveyskuntotesteistä, joihin pääsi vain vitosen maksulla. Muutama sopiva aika oli vielä jäljellä, vaikka varsinainen ilmoittautumisaikakin oli jo mennyt umpeen.

Pahaksi onneksi mulla alkoi just aamulla ihan järjetön päänsärky, ja vatsassakin velloi... Täällä on ollut influenssaa ja vatsapöpöä liikkeellä ja olin jo ihan varma, että minutkin se viimein kaappasi, mutta nyt ainakin vielä olen terveiden kirjoissa pientä pään jomotusta lukuunottamatta. Silti pää sumussa menin testeihin (jotain kertonee se, että en muistanut ensin edes omaa ikääni oikein, vaan pokkana ensin ilmoitin itseni kaksi vuotta vanhemmaksi ja aloin miettiä, että hetkinen, en kait minä sentään vielä täytä kolmeakymmentä... :D Skippasin kyllä suosiolla saliaikomukset tämän jälkeen, sen verran oli heikko olo [ja kipeä, kiitos toissailtaisen tehojumpan, jalat jumissa kolmatta päivää...] Muutenkin meni loppupäivä sitten säheltäessa monenlaista ).

Testissä mitattiin siis puristusvoimaa, kestävyyttä (=leposyke) sekä sitten itse InBody-laitteella kehonkoostumus. Tulokset oli odotettavissa, eli oon minä siellä salilla tehnyt muutakin, kuin vain haaveillut. Painoa on virallisesti lähtenyt 4,6 kg (pari kiloa taas on livahtanut takaisin), mutta kaikki muu olikin sitten paremmin kuin hyvin! Tässäpä vertailua siis siitä, mitä puolessa vuodessa on saatu aikaan.


Viskeraalisen rasvan osuus oli yllättäen suurempi... Pistetään tämä virhemarginaalin piikkiin. ;)


Mutta mikä itseä eniten ilahduttaa, niin on tuo rasvamassan pieneneminen ja samalla rasvaprosenttikin on hyvällä mallilla (pitää sitä rasvaa naisessa vähän ollakkin ;P ). Lihastakin tullut kilo lisää.


Lihastasapaino oli hyvä aijemminkin ja hyvä tuo on nytkin, eli sopivassa suhteessa oon treenannut vasenta ja oikeaa puolta, sekä ylä- että alavartaloa.


Ja jos aikaisemmin rasvaa olikin liikaa, niin nyt joka ikinen ruksi oli kohdassa "normaali". :)


Ja tällä hetkellä oon siis niin lähellä sitä ihannepainoa kuin vain voi olla, 300 grammaa sinne tai tänne ei ketään kaada. :)

Puristusvoima oli hyvä, asteikolla 1-5 mulla oli 3, ja kuulemma harva nainen saa sinne 4-5. Kestävyyskunnon perusteella olen 5 asteikolla 1-7. Kuntoindeksin (0,53) tuloksista sanottiin yhteenvetona, että niissä vielä varmasti vaikuttaa sekin, että synnytyksestä on vasta niin vähän aikaa. Muuten käskettiin jatkamaan vaan samaan malliin! Mielenkiintostahan se olis taas vaikka puolen vuoden päästä katsoa tuloksia uudelleen ja miettiä sitten, onko kuntoiluinto pysynyt päällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta kommentillasi!