Instagram @sarkkuk

maanantai 25. maaliskuuta 2013

Liikuntamenot ja suunnitelmat

Yleensä mua ärsyttää suunnattomasti pitää mitään ruoka-, liikunta- ja vastaavia päiväkirjoja. Siitä syystä, että jotenkin koen, että sitten kaikki menee suorittamiseksi. Sitä alkaa toistaa tiettyjä asioita vaan siksi, että sais asiasta mustaa valkoselle, ja sitten siitä hommasta katoaa sen mielekkyys ja juju. Joillekkin tämä tyyli varmasti sopii, mutta omalla kohdallani olen huomannut tuon edellä kuvaamani kaavan niin monesti, etten enää ees yritä.


Kuitenkin Oulu-lehteä selaillessani huomasin siellä liikuntahaasteen. Lappuun piti kerätä viisitoista liikuntasuoritusta maaliskuun ajalta. Kun tuon lipukkeen palauttaa toimitukseen, osallistuu samalla arvontaan, joita näytti olevan sponssaamassa useampi urheiluliike. Yleensä mulla on hyvä tuuri tän tyyppisissä arvonnoissa, eli toivon, ettei kovin moni vaivaudu lappustaan täyttämään ja vieläpä sitä palauttamaan :D


Otin näköjään varaslähdön noihin kirjaamisiin, mutta menkööt.

Oon koittanut monipuolisesti kuitenkin liikkua, ja oon saanut itseni käymään uimassa, jumpassa ja hiihtämässäkin! Melkoisia vapaapäiviä on tullut silloin, kun oon jo päivässä harrastanut tarpeeksi hyötyliikuntaa, eikä illalla enää oo ollut muuhun energiaa tai aikaa. Mitään pieniä kauppareissujahan ym. hyötyliikunnaksi laskettavaa tähän en ole merkannut, kuljen kuitenkin päivittäin pyörällä aika paljon plus että kun oli pyörä rikki vielä, niin piti jonkin verran kävelläkin kaupoissa ja virastoissa, että sai asiat toimitettua.

Loppukevään meinaan liikkua ihan jaksamisten mukaan. Juosta ei enää oikein nappaisi tuon kasvavan mahan vuoksi. Uimassa oon ruukannut käydä nyt maanantai-iltaisin, jumppaa olisi ohjelmistossa tiistai- ja perjantai-iltapäivinä, mutta yleensä ainakin tuo pe-iltapäivä tuppaa täyttymään muulla ohjelmalla, eli harmiksi sieltä se jumppa on nyt jäänyt vissiin parinkin kuukauden ajalta pois. Hiihtämässä pitäisi käydä vielä keväällä pari kertaa, kun hanget kantaa, eikä pitäisi olla niin kylmäkään. Pyöräilyn kanssa pitänee nyt edetä kelien mukaan, mielelläni pyöräilen joka paikkaan, mutta eipä tohtisi liukkailla ja sohjossa kaatuakaan. Kävelyä on ohjelmistossa, jos ei muuta liikuntaa ole kertynyt.

Sellaiset on suunnitelmat. Jotenkin kuntosaleilu mua ei nappaa, toisaalta kiinnostais käydä kokeilemassa ja vähän muskuloita hankkimassa käsiin. Sitä ehkä sitten, jos tuntuu, että kaikki muu käy ylivoimaiseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta kommentillasi!